Vanliga frågor och svar

Se även försäljnings­villkoren för detaljer.

  1. Vad kostar det att skicka fröerna?
  2. Hur lång tid tar det att få fröerna?
  3. Levererar ni till Norge/Danmark/Finland/Europa?
  4. När kommer en viss produkt in i lager?
  5. Kan jag ändra i min lagda beställning?
  6. Varför får jag ingen beställningsbekräftelse?
  7. Hur hittar jag artiklar med vårt gamla artikelnummer?

Vad kostar det att skicka fröerna?

Det beror på hur du väljer att betala din beställning, och hur mycket du handlar för - se nedanstående tabell.

Betalningssätt    Betalkostnad  Fraktkostnad Fraktkostnad
Vid köp av varor upp till 300 kr Vid köp av varor för minst 300 kr
PaysonCheckout 2.0:
Payson Kortbetalning 0 kr 19.00 kr 0.00 kr
Payson Direktbetalning 0 kr 19.00 kr 0.00 kr
Payson Faktura 14 d. 0 kr 19.00 kr 0.00 kr
Swish 0 kr 19.00 kr 0.00 kr
Bg 0 kr 19.00 kr 0.00 kr

Hur lång tid tar det att få fröerna?

Eftersom vi bara säljer varor vi redan har i lager, lämnar vi normalt dina fröer till PostNord samma dag eller näst­kommande var­dag. PostNord tar sedan en eller två vardagar på sig för att fröerna ska komma fram till dig.

Levererar ni till Norge/Danmark/Finland/Europa?

Nej, tyvärr inte i dagsläget.

När kommer en viss produkt in i lager?

  1. Om den är slut för säsongen, så kommer den förhoppningsvis in i december detta år.
  2. Om den är tillfälligt slut i lager så hoppas vi att den kommer från vår leverantör inom en vecka. Om det är under maj-juni kanske den är slut för säsongen, se ovan.

 

Kan jag ändra i min lagda beställning?

När beställningen är genomförd så går det inte längre att ändra den.

 

Varför får jag ingen beställningsbekräftelse?

- Ditt köp har inte avslutats, alltså inte gått igenom i kassan. Om ditt köp har gått igenom så får du alltid en bekräftelse på din beställning omgående till den mailadress du gjorde köpet ifrån.

- Du har angett fel mailadress. Har man angett  sin mailadress fel, t. ex. råkat skriva in en bokstav för mycket, så får man ingen beställningsbekräftelse. Om du tror att det är felet så maila till oss så skickar vi en kopia av din beställningsbekräftelse.

Hur hittar jag artiklar med vårt gamla artikelnummer?

Sök i sökrutan på de fyra eller fem sista siffrorna i det gamla artikelnumret, kommer de inte upp då så har de utgått ur sortimentet.